Counter Strike Türkçe Wikia
Advertisement

Counter-Strike, Valve Corporation tarafından ana olarak Microsoft Windows için (ve daha sonraki zamanlarda da Mac OS X) geliştirilen taktiksel birinci şahıs nişancı serisidir.

Counter-Strike serisi sahip olduğu rekabetçi ve mücadeleci oynanışı, takım çalışmasının ve taktiklerin yüksek kullanımı, GoldSrc ve Source motorlarını kullanması ve oyun modlarını desteklemesiyle tanınır.[1]

Tarihi[]

İlk Counter-Strike, Minh "Gooseman" Le ve Jess "Cliffe" Cliffe tarafından geliştirilen bir Half-Life moduydu. Dördüncü beta versiyonunun yayınlanmasıyla, Half-Life 'ın geliştiricisi olan Valve Software oyunun geliştirilmesini desteklemeye başlamıştır. 2000 yılında Valve, Counter-Strike 'ın telif haklarını satın almıştır ve aynı sene içerisinde oyunu Microsoft Windows için yayımlamıştır. Daha sonra 2003'te de Xbox için yayımlamıştır. OS X ve Linux uyarlamaları ise Ocak 2013'te yayımlanmıştır.

Oyunlar[]

Yan oyunlar[]

Bu oyunlar Valve tarafından geliştirilmemiştir ve ana serinin bir parçası değildir.

  • Counter-Strike Neo (Arcade)
  • Counter-Strike Online (Microsoft Windows)
  • Counter-Strike Online 2 (Microsoft Windows)
  • Counter-Strike Nexon: Zombie (Microsoft Windows)

Satışlar[]

3 Aralık 2008'de orijinal Counter-Strike 4.2 milyon perakende kopya, Counter-Strike: Condition Zero 2.9 milyon, Counter-Strike (Xbox) 1.5 milyon ve Counter-Strike: Source 2.1 milyon satmıştır. Steam üzerinden dijital satımlar dahil değildir.[2]

Valve, Counter-Strike 'ın yayımlanmasından itibaren serinin 25 milyonun üzerinde sattığını belirtmiştir.[3]

Kaynakça[]

Dış bağlantılar[]

Advertisement