Counter Strike Türkçe Wikia
Advertisement

GoldSrc motoru (Goldsource olarak da bilinir), QuakeWorld motorunun kod tabanının ağır değişiklikler yapılmış bir versiyonudur. Geliştirilirken Quake II motorundan bazı küçük düzeltmeler de eklenmiştir.

GoldSrc'nin net kodu yani çevrim içi çok oyuncuyu idare eden kodlama, QuakeWorld motorundakiyle benzerdi. Fakat 2001'de Valve yeni bir net kodu tasarladı, bu kod yüksek gecikmeli oyuncuların daha rahat oynayabilmesini sağlıyordu.

Half-Life 2 'nin geliştirilmesinin erken aşamalarında Source adıyla bilinen deneysel bir oyun motoru yapılmıştı. Bu oyun motoru çıkışını Counter-Strike: Source ve Half-Life 2 ile yaptı.

Oyun motoru, Source'un çıkmasından dolayı resmi olarak terk edilmiştir (küçük bakım güncellemeleri dışında). Fakat GoldSrc motoru hala üçüncü parti geliştiriciler tarafından özellikle modlar için kullanılmaktadır.

Quake Engine ile benzerlikleri[]

  • GoldSrc'nin harita formatı ".BSP", Quake 'in harita formatı ".BSP"ye çok benzerdir. Tek büyük farkları ışıklandırma depolamasını nasıl idare ettikleri ve oyunun dokuları nasıl yüklediğidir. GoldSrc'nin ve Quake 'in .BSP versiyonları o kadar benzerdir ki Hammer 'ın ilk versiyonları Quake ve Quake II haritalarını düzenleyebiliyordu. Bazı değişiklerle Hammer'ın 3.3 versiyonu Quake haritaları yapmak için kullanılabilir.
  • Derlenmemiş GoldSrc haritaları Quake 'in derlenmemiş haritalarında olduğu gibi ".MAP" formatını kullanır.
  • İki oyun motoru da dokuları depolamak ve yüklemek için ".WAD" formatını kullanır. İki motordaki aynı formatın tek farkları GoldSrc'de her dokunun kendi paleti varken diğerinde bütün dokular tek paleti paylaşır. Quake WAD2 kullanırken GoldSrc WAD3 kullanır. WAD2 ve WAD3 formatları Doom motorunda kullanılan .WAD formatı temellidir. Ayrıca Half-Life SDK'si .WAD dosyaları yapmak için "qlumpy.exe" adlı bir araç içerir. Bu araç ayrıca Quake .WAD dosyaları yapmak için de kullanılır.
  • GoldSrc ve Quake motoru seviyeler ve modeller gibi verileri depolamak için ".pak" dosyaları kullanır.

Lisanslı oyunlar[]

Ayrıca bakınız[]

  • Source
Advertisement